Brugeroplevelsen og UX

UX og SEO

Opdatering af SEO og brugeroplevelsen (UX) på din hjemmeside kan give flere fordele for din virksomhed. Du kan muligvis konvertere flere besøgende til kundeemner, øge registreringsraterne for betalte abonnementstjenester eller forbedre dine søgemaskiners placeringer på Google. Hvis du vil blive bedre til SEO, så læs denne artikel: Hvad står SEO for?

Fantastisk UX er en vigtig del af at holde kunderne glade og engagerede i dit brand på lang sigt. Din virksomheds omdømme er på linje med alle besøgende, der interagerer med dit websted.

Vi har alle haft erfaring med hjemmesider, hvor der er så meget rod, at det næsten er umuligt at finde det, du leder efter. Hvis denne følelse opstår, vil det indikere en dårlig brugeroplevelse og få besøgende til at forlade eller hoppe med det samme. Din hjemmeside skal være designet på en sådan måde, at besøgende kan udføre deres ønskede opgave så hurtigt og effektivt som muligt.

Ændringer af et lille antal elementer på din hjemmeside kan have en massiv positiv indvirkning på den overordnede UX – ofte mere end at bruge måneder eller år på at udvikle en helt ny hjemmeside fra bunden.

I dag vil vi udforske nogle nemme, billige måder, hvorpå du kan forbedre brugeroplevelsen på dit websted.

 

1. Hold dit sidelayout rent og organiseret

Strukturer dit sideindhold i en logisk rækkefølge, der flyder godt for besøgende. Placer ikke for mange tekstblokke, billeder, annoncer eller andre elementer inden for seerens synslinje, da dette vil skabe kraftig visuel støj og gøre det sværere at fokusere på de centrale aspekter af din side.

Når du placerer elementer i et layout, skal du tænke over, hvor de vil blive placeret, og hvordan det vil påvirke designet for slutbrugeren. Elementer placeret sammen bør have en logisk forbindelse til hinanden for at undgå at skabe forvirring for besøgende på webstedet.

Strukturen og renligheden af ​​din hjemmesides præsentation fører direkte til, hvad du vil have dine besøgende til at gøre. Hvis de føler sig overvældet, kan du miste dem for altid.

 

2. Gør dit websted hurtigt og responsivt

For hvert sekund, en besøgende venter på, at dit websted indlæses, jo mindre sandsynligt er det, at de bliver til et kundeemne eller et abonnement. Undersøgelser viser, at mere end halvdelen af ​​alle besøgende på webstedet vil forlade det, hvis det tager mere end 3 sekunder at indlæse siden.

Andre hovedårsager til, at besøgende på webstedet hopper, omfatter:

– Siden er uorganiseret og svær at navigere på

– Webstedet har for mange annoncer eller pop op-vinduer (læs: distraktioner)

– Siden bad om personlige oplysninger (dvs. e-mailtilmelding), men var ikke i stand til at levere det lovede indhold eller den værdi

Med andre ord skal du gøre dit websted hurtigt.

 

Skriv en kommentar