Fra omstillingsbord til virtuel PBX – få det bedste ud af din erhvervstelefoni

Betalt annoncer ing

Erhvervstelefoni er for længst rykket op i skyen. Det giver dig masser af muligheder for at få det allerbedste ud af dit telefonsystem. Den virtuelle PBX giver dig både mere brugervenlighed, større fleksibilitet og højere effektivitet end det gammeldags omstillingsbord.

Til trods for de mange muligheder med cloudbaseret erhvervstelefoni er det ikke nødvendigvis alle, der udnytter teknologien fuldt ud. Vi giver her en lyngennemgang af nogle af de mest oplagte fordele, en virtuel PBX rummer.

Digital PBX stiller få eller ingen krav til hardware

Cloudbaserede telefonsystemer kræver stort set ikke andet end en PC og en internetforbindelse for at virke. Med det kan du tilgå et digitalt omstillingsbord fra en helt almindelig internetbrowser. Inklusive alle de smarte features, der før i tiden krævede alverdens fysiske installationer. Det er ikke blot billigere. Det er også langt mere fleksibelt. Fx kan hver enkelt bruger selv tilpasse sin brugerflade og lægge de features, han eller hun bruger mest, forrest, så de er lette at tilgå.

Telefonsystem gør det nemt at være på farten

Cloudtelefoni ophæver virksomhedens fysiske grænser. Medarbejderne kan arbejde overalt, uden at det går ud over mulighederne for omstilling, opkald osv. Kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter vil ikke mærke det.

Uni-tels virtuelle PBX er desuden fuldt integreret med mobil. Det betyder eksempelvis, at sælgere der ofte er på farten, kan have hele telefonsystemet med i lommen.

Skaler op (og ned)

Når telefonsystemet er digitalt, kan virksomheder nemt og hurtigt tilføje eller fjerne linjer og lokalnumre, hvis de enten vokser eller skrumper.

Smart integration til andre teknologier
Mobil, Microsoft Teams og i det hele taget andre teknologier er nemme at integrere til en virtuel PBX. Hos Uni-tel er der gjort noget særligt ud af fleksibiliteten, så der er praktisk taget ikke begrænsninger på, hvad man kan få til at arbejde sammen. Det gælder naturligvis også økonomisystemer, CRM-systemer og andet, hvor det giver mening at integrere telefonien.

Statistik og andre data

Når det hele er digitalt, er det let at lave statistik på telefonien. Det betyder fx at man kan lægge vagtplaner ud fra viden fremfor gætværk. Hvornår er belastningen på telefonien størst? Hvor lang tid bruges der i gennemsnit på serviceopkald? Er der forskel på jeres svartider på tværs af forskellige lokationer?

Se mere om cloudbaseret telefoni og de mange fordele på uni-tel.dk

En kommentar til “Fra omstillingsbord til virtuel PBX – få det bedste ud af din erhvervstelefoni”

Skriv en kommentar