Sådan bruger du kæledyr i din markedsføring

Har du en virksomhed, der går ind for dyrevelfærd, grøn omstilling og bæredygtighed, kan der være mange veje at gå, når virksomhedens brand, værdier og profil skal markedsføres. Det kan være en stor fordel at have et personligt brand, hvor enten en kendt person, der går ind for disse aspekter eller et kæledyr er med til at gøre din virksomhed mere troværdig og som en, man kan relatere sig til på en nem måde. Her ser vi nærmere på hvordan det er muligt at markedsføre sig på sine grønne værdier via kæledyr. 

En krøllet kat på forsiden

Hvis man leder efter et unikt brand, kan man se nærmere på denne helt unikke katterace, der hedder selkirk rex. Det er en cirka 30 år gammel race, som opstod ved, at den blev avlet frem ved en “fejl”. Dens krøllede pels ligner nærmest et får og er blevet meget populær med tiden, fordi den er så blød og desuden har en meget venlig og rolig adfærd. Den kan dermed nemt bruges som et godt blikfang, når webshoppen med dyreudstyr, dyrefoder eller planter skal promoveres på en sjov og anderledes måde. Det er også almindeligt kendt, at de videoer på YouTube, der har katte med, bliver set af millioner af mennesker. Katte KAN bare noget særligt! 

Strukturer kattens liv

Når man har anskaffet sig en selkirk rex kat, skal man også gerne lufte den, hvis man bor i en lejlighed, hvor den ikke automatisk har en kattelem. Dette kan man gøre på en struktureret måde ved at anskaffe sig nogle smarte og store magnetter. Disse magneter kan holde til lidt af hvert, og hvad end det både er til hunden og katten, så kan både selen, høm høm poserne og LED lysene til halsbåndet hænge fint her på magneterne. Det er en struktureret måde at ordne sit dyreudstyr på, så man ikke skal bruge ekstra tid på dette i en travl hverdag. 

Unik markedsføring 

Når en selkirk rex toner frem på virksomhedens hjemmeside, webshop og de sociale medier, vil der hurtigt være en sympatisk respons fra kunderne. Kæledyr vækker nemlig noget positivt i mange mennesker, hvilket vil komme til at have en positiv effekt på kundernes opfattelse af virksomhedens værdier, profil og brand. Beskæftiger virksomheden sig med den grønne profil, er katten også med til at promovere denne, i det en kat også trives bedst i grønne miljøer, hvor den kan fange mus, lege og slikke sol og slappe af. Derudover kan man personliggøre katten, så man fortæller om dens race, dens personlighed og præferencer, så den bliver mere levende overfor kunderne. Alt sammen noget, der giver din virksomhed kredit som dyreelsker, grøn frontkæmper samt fortaler for bæredygtighed. 

 

2 kommentarer til “Sådan bruger du kæledyr i din markedsføring”

Skriv en kommentar