Vil du findes på Google?

Hvis du har en virksomhed, så er noget af den nemmeste markedsføring ved at lade kunderne finde dig på Google.

Hvis du vil findes på Google kan du kort sagt gøre det på 2 måder:

  1. Organisk vha. Det der kaldes SEO – det betyder også gratis

Eller

  1. Betalt vha. Det der kaldes Google Ads

Fordelene ved SEO er selvfølgelig at det er gratis, og dermed kan alle give sig i kast med det, selv uden startkapital. Men når det så er sagt, så er der meget man skal lære for at have en chance for at ranke på Google, derfor kan det være en god idé at få hjælp fra en Google specialist til at starte med.

Du kan også starte ud med det der hedder Google Ads, den største fordel ved at vælge Google Ads er at det går langt hurtigere end SEO delen. Efter du har sat en annonce op, kan du være synlig på Google ca. 1 døgn efter. Og selvom dette umiddelbart lyder let, er der stadig mange ting man skal være opmærksom på når man starter op. Så medmindre du har masser af tid og tålmodighed til at lære det hele fra bunden, kan det være en god investering at få en Google adwords konsulent med på sidelinjen.

Ja det koster lidt penge, men med en konsulent eller en freelancer er det ikke noget der behøver at koste dig flere 10.000 kr om måndeden. Hvis du skal ud og have fat i et stort bureau, er det selvfølgelig en anden snak, og det hele afhænger også af din virksomhed og hvor mange ydelser eller produkter du tilbyder.

Hvad skal man vælge?

Om du starter med at gå i gang med SEO eller Google Ads er helt op til dig, SEO tager lidt længere tid, men det koster dig ikke noget. Hvorimod ved annoncering på Google betaler du pr. klik.

Skriv en kommentar