Webdesign initiativer for SEO optimering

Det primære formål med SEO og et webdesign er at tiltrække og engagere brugere. Men for at gøre dette med succes, skal hjemmesiden konvertere besøgende til kunder. Så hvordan optimerer man en hjemmeside til konverteringer?

Intro til webdesign 

Vis værdi: Potentielle kunder skal vide, at de vil drage fordel af at købe dit produkt eller din tjeneste. Denne værdi kan være i form af sparet tid, bekvemmelighed eller en række andre funktioner. En klar og kortfattet værdiangivelse bør vises fremtrædende på hjemmesiden.

Antag ikke: Hver besøgende har deres egne interesser og værdier, som får dem til at foretage en bestemt handling. Det er meget sandsynligt, at folk med forskellige baggrunde og erfaringer vil have lignende mål (for eksempel vil potentielle kunder fra forskellige geografiske lokationer sikkert gerne lære om forsendelsesmuligheder), men det er vigtigt ikke at antage, at alle vil det samme.

Omsorg for kunden: For at øge antallet af konverteringer bør du designe dit websted med fokus på, hvordan andre mennesker kan opfatte det. Det skal være klart ved første øjekast, hvem din målgruppe er, og hvordan de vil drage fordel af at bruge dit produkt eller din tjeneste.

Inkluder tillidssignaler: Kunder skal have fuld tillid til et websteds troværdighed, før de er villige til at købe noget fra det. En måde at gøre dette på er ved at inkludere udtalelser, anmeldelser og påtegninger på hver side. Du kan også inkludere en fysisk adresse, telefonnummer og e-mailadresse for at vise dine kunder, at du er en legitim virksomhed.

Vær klar over de næste trin: Besøgende skal ikke skulle søge efter vigtige oplysninger såsom knappen “Tilføj til kurv” eller forsendelsesomkostninger. Vis dem præcis, hvor de skal hen, og hvad de skal gøre, uanset om det er at tilmelde sig en konto eller købe et produkt.

 

Flere initiativer til SEO

Forøg størrelsen af ​​dine knapper: Størrelsen på dit websteds knapper kan have stor indflydelse på konverteringer og SEO. Det er bedst at gøre dem store nok til nemt at blive set og klikket på af brugere fra SEO. Du bør også gøre det klart, hvad hver knap gør med tekst ved siden af, da dette vil øge dens effektivitet fra SEO. Hvis du vil have hjælp til SEO så følg linket

Enkelhed sælger: Jo mere rodet et websted er, jo mindre sandsynligt er det, at folk finder det, de leder efter. Prøv at holde designet enkelt og let at forstå for at øge konverteringerne.

Brug Trust Seals: Både betalte og organiske udtalelser på dit websted vil tilføje troværdighed til dit brand og forbedre konverteringer. Du kan også overveje at tilmelde dig Trust At Signals for at forbedre dine kunders tillid til din hjemmeside.

Forkort dine sider: Mængden af ​​indhold på siden bør begrænses til det absolut nødvendige for den besøgende. Lange sider er svære at læse og tager meget tid, hvilket resulterer i en høj afvisningsprocent. Det er bedst kun at inkludere relevant information, der hjælper dine besøgende med at nå deres mål.

Få opfordringer til handling til at skille sig ud: Opfordringen til handling skal skille sig ud fra de andre dele af siden og tiltrække så meget opmærksomhed som muligt. Du vil måske bruge en kontrastfarve eller størrelse, eller placere den et iøjnefaldende sted på siden.

A/B-test dine designs: Det mest effektive design til konverteringer vil variere afhængigt af dit produkt, din målgruppe og din branche. Det kan være en god ide at udføre en A/B-test for at afgøre, hvilket design der klarer sig bedst. Ved at bruge et værktøj som Google Analytics kan du spore forskellige aspekter af din hjemmeside, herunder hvor mange besøgende der klikker sig igennem hver side. Brug disse data til at beslutte, hvilket webstedsdesign der er bedst for din virksomhed. Er konverteringsoptimering en udfordring? Læs nærmere her

Øg din hjemmesides hastighed: Webstedets indlæsningstid er en rangeringsfaktor, der bruges af Google, så det er vigtigt at sikre, at dit websted er relativt hurtigt. Du kan bruge Pingdom-værktøjerne til at teste hastigheden på dit websted og se, hvad du skal forbedre. Det kan også betale sig at investere i et indholdsleveringsnetværk, som vil hjælpe med at distribuere dit websted på tværs af en række forskellige servere. Mange hjemmesider bliver lavet i WordPress, følg denne artikel for at læse mere

Design for mennesker: Det er bedst at designe dit websted med rigtige mennesker i tankerne frem for søgemaskinealgoritmer. Du bør have ét hovedmål, som du ønsker, at besøgende skal fuldføre på siden og sikre, at alt andet på den tjener dette formål.

Skriv en kommentar