Internet og håndværkere

Når man taler om håndværkere, er fagene som regel meget gamle og traditionelle. Mange af de ydelser eller produkter de kan tilbyde er noget som er meget svært at erstatte. Med det brede internet, kan vi jo næsten finde en erstatning på alt via nettet. Men en af de svære ting for internettet at erstatte, er ydelser som man ikke selv kan fikse. Derfor kommer de fleste håndværker fag til at fortsætte med at eksistere i lang tid endnu. Man kan selvfølgelig finde guides og tips til hvordan nogle opgaver skal løses, dog kræver det som regel en god sjat erfaring, for at det skal blive pænt. Så hvad kan internettet gøre for en håndværker, eller omvendt? Vi kigger i denne artikel på nogle af de ting, som de kan have gavn af både positivt og negativt. 

 

En af de væsentligste positive ting for håndværkere og internettet, er at de nu kan markedsføre sig meget mere præcist, og til mindre penge end før i tiden. Man kan nu oprette en annonce og indstille præcist hvem og hvor den skal ramme. Tager vi en stukkatør som eksempel, så kan de nu køre annoncer med flotte løsninger til præcis lokationer. Det kan være de af erfaring ved at nogle boligblokke kunne bruge en hånd med deres stuk, og derigennem kan de køre en annonce skræddersyet hertil. Man kan med andre ord benytte sig direkte af internettet til gavn for ens virksomhed. 

 

Forbrugerne kan også læse sig frem til troværdige og dygtige håndværkere via nettet. Dette er også en form for reklame, og man kan sammenligne det med mund til mund reklame. På denne måde kan håndværkere sørge for at anskaffe sig flere kunder som direkte gennem eksterne sider, har fundet dem. Internettet har altså overordnet åbnet for et hav af marketing muligheder, dog gælder dette for alle andre også, så konkurrencen er øget en del herfra også. 

En kommentar til “Internet og håndværkere”

Skriv en kommentar